در چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان مهریز مطرح شد

در چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان مهریز مطرح شد

عظمت مراسم اربعین حسینی بر هیچ کس پوشیده نیست / رعایت دستورالعمل های بهداشتی در موکب ها و مراسمات/ برنامه ریزی جهت ارائه خدمات به  زائران در شهرستان/ اطلاع رسانی و فراهم کردن تمهیدات لازم در راستای اعزام زائران به کشور عراق/استفاده از ظرفیت خیرین در زمینه تسهیل اعزام و اسکان زائرین تا مرزهای ایران و سپس در کشور عراق

✅به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی مهریز با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری یزد، فرماندار مهریز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان و دیگر اعضا این ستاد برگزار شد.

✅گنجی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در این جلسه بیان داشت: پیاده سازی فرهنگ عاشورا در جامعه جلوی بسیاری از مشکلات را می‌گیرد و انسجام ملی و بهره گیری ملت‌های مسلمان از این انسجام و فراهم شدن زمینه برای تمدن دینی و اسلامی از پیام‌های اصلی اربعین است.

✅مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد پشتیبانی از حرکت عظیم مردمی و خودجوش اربعین را فرصتی برای عرض ارادت به اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: هدف از این جلسات نیز این است که با تعاملات و هم‌فکری بتوانیم یک حرکت خودجوش در سطح استان و شهرستان در جهت خدمات‌رسانی به زائران ایجاد کنیم.

✅وی بیان کرد: مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها و ادارات ذیربط برای بسترسازی و فراهم کردن زمینه‌های مورد نیاز برگزاری این مراسم معنوی، از ضروریات است.

✅در ادامه فرماندار مهریز به پیامدهای مذهبی و جهانی اربعین حسینی اشاره و بر فراهم شدن تمهیدات لازم در راستای اعزام زائران حسینی در شهرستان تاکید کرد.

✅دهقان بنادکی تصریح کرد: همه مسئولان شهرستان با تمام توان و امکانات در خدمت زائران هستند و به کمیته ها تاکید می شود هم نیازمندی های خود و هم امکاناتی که نیاز است از طریق ادارات پیگیری کنند.

✅فرماندار مهریز تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برنامه‌های اربعین امسال رعایت می‌شود.

✅مقام عالی دولت در شهرستان مهریز افزود: از ظرفیت خیرین محترم شهرستان در راستای تسهیل اعزام و اسکان زائرین تا مرزهای ایران و سپس در کشور عراق استفاده شود.

✅دهقان بنادکی گفت: خدمات دهی مطلوب و مناسب به زائران اربعین در سطح شهرستان با برپایی موکب ها و استفاده از ظرفیت و امکانات لازم فراهم گردد.

✅همچنین در این جلسه در رابطه با مسائل اسکان افراد در طول راهپیمایی در کشور عراق و پشتیبانی داخل کشور و برنامه‌ریزی جهت بازماندگان اربعین حسینی،بحث و تبادل نظر شد.


۱۴۰۱/۰۵/۰۳

✅روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز